In Stock

Laurastar Smart I

CHF 1’599 CHF 1’299
-19%
i
Cyber Monday

Limited-time offer
While stocks last

Innovation joins forces with performance and simplicity in this intuitive system. The Laurastar SMART I is designed to meet the needs of the most demanding customers. It transforms into an expert assistant, making each movement easier for perfect ironing.

Video1
  • ELIMINATION OF GERMS THAT RESIST TO 30 AND 40°C WASH CYCLES AND PREVENTION OF ALLERGIES THANKS TO THE LAURASTAR DRY MICROFINE STEAM
  • Exceptional results thanks to state-of-the-art technologies: no temperature setting, ironing coaching and maintenance alerts via our app
  • Cares for materials and colours gently thanks to the iron and Laurastar DMS
  • Prevents creases thanks to the active ironing board with fan

In Stock

Laurastar Smart I

FREE DELIVERY IN 2 TO 4 WORKING DAYS
24-month guarantee
SECURE PAYMENT SYSTEM

Dry Microfine Steam

Dry Microfine Steam

Laurastar DMS guarantees you a perfect result in half the time, treating fabrics gently by delicately plumping them and providing a hygienic effect at the heart of fibres that kills 99.9% of bacteria and viruses, and 100% of dust mites* through the simple act of ironing: Performance, care and hygiene thanks to steam that doesn’t leave your clothes wet and works 15 times faster than steam from standard steam generators.

*results scientifically proven by independent laboratories

Active board

Active board

Featuring a vacuum and fan system, the Laurastar active ironing board protects fabrics to the utmost all while breathing new life into your clothing. The fan system automatically holds the fabric in place on the board and creates an air cushion to prevent the formation of creases. As for the vacuum, it makes it possible for clothing to stay flat on the board, making it easy to iron creases.

Connectivity

Connectivity

With Bluetooth technology, your ironing system connects to the mobile app and coaches you on how to beautify your clothes. Three types of video tutorials can offer assistance: they help with installation and basic ironing techniques, and provide expert advice to iron silk, cotton or wool.

Single temperature

Single temperature

After having conducted studies in our laboratories, we have determined the ideal temperature for ironing. No more adjustments! Your Laurastar Smart or Lift Xtra will automatically reach the ideal temperature for all of your fabrics.

Technical specifications

Removable water tank

Integrated wheels

Cable rewinder

Practical cover

Fold-up iron rest

Safe storage space

Laurastar Smart I

GENERAL FEATURES
  • Constant steam pressure, 3.5 bars
  • Unlimited autonomy while ironing.
  • Device power: 2200 W.
  • Ventilator power: 7.2 W, 4 speeds.
  • Steam ready light.

 

IRON
  • Aluminium iron soleplate, brushed finish.
  • Iron rest.
  • Iron weight: 1.1 kg.

 

WATER TANK
  • Tank capacity: ~1.2 litres.
  • Water level visible.
  • Tank empty light.
  • Tank handle.

 

ANTI-SCALE TREATMENT
  • Anti-scale system.
  • Filter cartridge.

 

DIMENSIONS AND WEIGHT
  • Dimensions of the surface: 125 x 42 cm
  • Dimensions when folded (H x L x W) 137 x 42.4 x 21.8 cm
  • Dimensions when unfolded (H x L x W) (83 - 104) x 42.4 x 21.8 cm
  • Height adjustable: 83 - 104 cm
  • Length of electric cable: 2.3 m.
  • Length of steam cord: 2.1 m.
  • Total weight: 19 kg.

 

ACCESSORIES
  • Water tank
  • Water tank holder
  • Anti-scale filter
  • Universalcover board cover Light Grey.
  • Steam cord holder
  • Hanging hook
  • Drain pan
  • Drain and refill caps

HYGIENIC STEAM

Discover

STOP OBSOLESCENCE

Discover

Customer reviews (5 opinion)

Our customers trust us.

( 5 opinion )
Kleiner Wassertank
By Katja Gorklo the 2.4.2020
Tolles Produkt, aber der Wassertank ist sehr klein und muss daher oft nachgefüllt werde.Schade
Super Bügeleise
By Emanuela Hotz the 8.1.2020
Ich bin sehr zufriden mit meinen bügeleisen. Sie gibt au dise leistung wo mer au von eine bügeleise erwartet!! Eifach super!!
ein gutes Bügelsystem, zu einem gehoberen Preis
By esther177 the 13.11.2019
Ich durfte das Modell LauraStar Smart I testen und berichte gerne über meine Erfahrungen. Das Design finde ich schon mal super schön und modern. Zu Beginn hatte ich etwas Mühe mit dem Aufstellen, nach 2-3 Mal geht das aber ganz schnell. Zudem war ich erst ein bisschen überfordert mit den vielen verschiedenen Funktionen und brauchte hierfür die Anleitung. Da ich nicht jeden Tag bügle, bin ich nicht sonderlich geübt. Mit dem LauraStar-App konnte ich ein paar Tricks lernen und so bin ich nun ziemlich schnell mit dem Bügelsystem und seit ich weiss, wie ich die Funktionen nutzen kann, bekomme ich super Ergebnisse hin. Bis jetzt habe ich vor allem Blusen, Hemden und Kleider gebügelt, was immer super geklappt hat. Ich muss jedoch sagen, dass für mich, wobei ich nicht oft bügle das Bügelsystem zu viel kostet. Für jemanden, der viel bügelt ist das LauraStar sicherlich eine gute Investition, welche viel Zeit und Aufwand spart.
Laurastar Smarti
By aivy4 the 13.11.2019
Habe gemischte Gefühle gegenüber dem Laurastar Smarti . Bisher habe ich mit einem ca. 12Jährigen Tefal Bügeleisen und einem sehr einfachen Bügelbrett gebügelt. Grundsätzlich Bügle ich nicht sehr gerne, aber es gehört nun mal dazu... Folgende Punkte finde ich ganz toll: - Dampf/Luft durch das Bügelbrett - Kein verstellen der Einstellung, Aufsatz für heikle Stoffe - Design - Es fühlt sich nach einem wertigen, massiven Produkt an Diese Punkte finde ich eher negativ: - Gewicht des Bügeleisen sowie des Bügelbretts - das Zusammenklappen braucht etwas Übung - der Preis ist sehr hoch - Wasserfilter = zusätzliche, laufende Investition
Professionelle Bügelstation
By mib27 the 13.11.2019
Wie man es von Laurastar gewohnt ist, ist die Station sehr zum Empfehlen. Sie ist schnell aufgebaut und erziehlt super Resultate. So ist auch ein Laie schnell mit der Arbeit fertig. Richtig professionell

You Might Like